سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برگزار کننده دوره های مدیریت

9 نکته برتر برای دست یابی به موفقیت

مهارت

مجمع جهانی اقتصاد، با مطالعه و مصاحبه با 350 مدیر ارشد نه صنعت در پانزده کشور توسعه یافته دنیا به نتایج جالبی درباره 9 مهارت برتری که یک انسان موفق به آن نیاز خواهد داشت، رسیده اند که در این مقاله به بررسی آن ها میپردازیم:

Complex Problem Solving?مهارت حل مساله?

که در زندگی روزمره بسته به نوع مساله(ساده یا پیچیده)نیاز است . گرچه طراحی و ساختار گرایی به روند حل مساله کمک می کند اما تصمیم گیری به موقع در موقعیت، موفقیت را بیشتر خواهد کرد که شامل: شناسایی مساله،ساختن تصویری واقعی از آن ،پیدا کردن راه حل مناسب ،تصمیم گیری،پیاده سازی و مانیتور کردن فیدبک ها می شود.

Critical Thinking:?تفکر انتقادی?

این مفهوم از 2500 سال پیش مطرح شده است. فرد با این نوع مهارت توانایی این را خواهد داشت که ارتباط منطقی بین ایده ها را بفهمد و قدرت تشخیص و ارزیابی را داشته باشد. همچنین ارتباط و اهمیت ایده ها را درک کرده و خود قدرت بیان عقاید و نظرات خود را داشته باشد.این مهارت باعث پیشرفت مهارت های زبانی،خلاقیت و… در افراد می شود.

Creativity & Innovation:?خلاقیت و نوآوری?

خلاقیت و نوآوری در واقع تبدیل یک ایده یا تصویر جدید به یک واقعیت است. توانایی دید و درک جهان به روشی جدید برای پیدا کردن الگوهای مخفی و نادیده شده. البته خلاقیت و نوآوری دو روند دارد. تفکر و تولید.

اگر ایده یا تفکر جدید داشته باشید ولی نتوانید آن را عملی کنید می توان گفت خلاقیتی ندارید.

People Management:?مدیریت افراد?

که اشاره به نقش پذیری به عنوان یک رویه در تربیت افراد یا انگیزه مند کردن آنها برای بهبود و اجرای بهتر است که سخت ترین و مهم ترین نقش در بحث های مدیریتی است.

Coordinating with Others: ?مهارت هماهنگ شدن با دیگران?

این مهارت شامل توانایی سازماندهی کار خود و لینک آن با دیگران است و توجه به فعالیت های مختلف به طور همزمان دارد. البته با اولویت بندی و تفویض اولویت در صورت لزوم.

مهارت

مهارت

Emotional Intelligence:?هوش هیجانی?

این مهارت اشاره به توانایی فرد برای کنترل احساسات و استفاده از آن برای بالا بردن قدرت تفکر است.افراد با هوش هیجانی بالا در تشکیل و حفظ روابط بین فردی و گروهی بهتر عمل می کنند

ادامه این مقاله:

https://www.amin-inst.ac.ir/9-top-tips-for-succeeding/

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 مشاهده مقالات بیشتر 

21 نکته برای رهبری و مدیریت تیم

میلیونرها با چه روش هایی مدیریت زمان دارند؟

6نکته برای پیشرفت در مدیریت کسب و کار های کوچک

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

??مشهد، احمدآباد، بین رضا و طالقانی پلاک 252

??تلفن تماس :38477650ـ051

?? مدرسه عالی کسب و کار امین

www.amin-inst.ac.ir.